Wij vinden dat iedereen de beste hypotheek verdient! Het gaat tenslotte om veel geld en jouw thuis.
Onze hypotheekadviseurs gebruiken geen moeilijke woorden of ingewikkelde termen. In jouw dashboard zie jij alles wat zij zien: iedere bank, elke rente en alle voorwaarden. Hierdoor zit jij zelf aan de knoppen en begrijp jij ons hypotheekadvies zó goed, dat je het kunt navertellen.
In deze video maak je met ons kennis. Aangenaam!
In 2015 keken drie Delftse ondernemers samen naar de hypotheekmarkt en constateerden dat het anders kon; nee: dat het anders móest. Ze waren oprecht verbaasd dat de wereld van het hypotheekadvies zó gedateerd, onnodig ingewikkeld en vastgeroest bleek te zijn. Ze lieten zich omscholen naar hypotheekadviseur en zochten alles tot in de puntjes uit: de kosten, de termen, alle voorwaarden en wie wat nou precies doet in de hypotheekmarkt. Met deze kennis konden ze veel mensen helpen aan een betere hypotheek. Het resultaat? De start van Frits.
Sinds de oprichting is er een hoop veranderd. Er werkt nu een heel team van ‘Fritsers’ bij Frits. Onze rekentools zijn slimmer en beter geworden (dat worden ze trouwens elke dag). Wij werken samen met de Consumentenbond en steeds meer mensen weten ons te vinden. Iedere dag helpen wij tientallen mensen met de grootste aankoop van hun leven. En daar zijn wij trots op. Wil jij ook meebouwen aan een eerlijke hypotheekmarkt? Bekijk onze vacatures of word Frits-adviseur!
Bij ons krijg je altijd binnen één werkdag antwoord. Je kunt op deze manieren contact met ons opnemen:
Je kunt ons bellen op 020 235 8530.
Per e-mail zijn we bereikbaar via hallo@ikbenfrits.nl.
Wil je advies? Plan dan gratis een afspraak in met een van onze adviseurs.
Heb je een klacht of suggestie? Dat horen we heel graag via klachten@ikbenfrits.nl of natuurlijk via de telefoon.
Ons vergunningsnummer bij de AFM is 12049494.
De hypotheekmarkt rammelt. Kleine lettertjes, onduidelijke berekeningen en moeilijke termen; het overzicht is soms ver te zoeken. Banken maken hier slim gebruik van, waardoor je in het ergste geval onnodig veel geld betaalt!
Frits fixt dit door misstanden in de hypotheekwereld aan het licht te brengen. Benieuwd hoe we dit doen? Hier staan een paar voorbeelden waar we trots op zijn.
Als consumenten hun overwaarde willen verzilveren, dan is volgens Frits het verhogen van de hypotheek altijd goedkoper dan het afsluiten van een verzilverhypotheek. Consumenten hebben hier echter wel voldoende inkomen voor nodig.
Ikbenfrits toonde zich bij Radar kritisch op verzilverhypotheken. Michiel Lensink, de oprichter van Frits: "Mensen hebben weinig zicht op de constructie van de verzilverhypotheek, waardoor ze onnodig veel rente betalen aan de bank. Omdat er rente op rente wordt gerekend (de maandelijkse rente wordt steeds bij de schuld opgeteld), stijgt de schuld explosief.
Frits ontdekte bij een controle in 2020 dat Van Lanschot bij het berekenen van oversluitboetes een foute rekenmethode gebruikte. De bank maakte hierdoor duizenden euro’s winst op deze boetes, wat wettelijk niet is toegestaan. Financieel klachteninstituut Kifid stelde, na aandacht van consumentenprogramma Radar, klanten van Van Lanschot in het gelijk. Na herhaaldelijke aandacht en druk van Frits en Radar ging de bank overstag: alle gedupeerde klanten kregen het geld dat zij te veel hadden betaald terug.
Als je vroeger je hypotheek oversloot, kreeg je een rekening toegestuurd van duizenden euro’s. Zonder uitleg of een berekening van hoe dit bedrag, de zogenaamde oversluitboete, was berekend. Sinds 2016 zijn banken verplicht om te laten zien hoe dit bedrag tot stand is gekomen. Meerdere keren controleerde Frits aflosnota’s op deze transparantie, en sprak banken aan wanneer zij zich niet aan de eisen hielden. Inmiddels, na een paar jaar, zijn de aflosnota’s van alle banken aangepast en transparant gemaakt.
Na een check van bijna 100.000 dossiers, concludeerde Frits in 2018 dat één op de zes huishoudens met een aflossingsvrije hypotheek met betalingsproblemen te maken krijgt aan het einde van de looptijd. Met een door ons speciaal ontwikkelde rekentool kregen ruim 10.000 huishoudens met een aflossingsvrije hypotheek meer inzicht in hun situatie.
Frits ontdekte in 2016 dat veel banken jarenlang een veel te hoge oversluitboete - het bedrag dat je aan jouw bank betaalt wanneer je een hypotheek oversluit - rekenden. Na aandacht van consumentenprogramma Radar, gestelde kamervragen en bevestiging van de AFM kregen duizenden mensen hun geld terug: in totaal ruim 100 miljoen euro! Iedereen die sindsdien zijn of haar hypotheek oversloot betaalde daarnaast natuurlijk een eerlijk berekende boete.
Hypothekenland zit vol met ingewikkelde constructies, termen en voorwaarden. De volgende adviseurs leggen in onze kennisbank je alles stap voor stap uit. In begrijpelijke taal en zonder gedoe. Lees hier de artikelen van:
Complimentjes of kritiek? Opmerkingen of tips? Lucht hier je hart of lees wat anderen van ons vinden.
We hebben hele fijne begeleiding gehad bij de aankoop van ons eerste huis. Met mijn vaste contract en mijn vriendin haar eigen onderneming leek het in eerste instantie best een ingewikkeld proces te worden. Onze adviseur heeft ons echter heel goed geholpen bij alle complexe keuzes die we moesten mak...
Wij zijn heel fijn begeleid bij de aankoop van ons eerste huis. Marco heeft ons van alle nodige uitleg voorzien zodat we de juiste beslissingen konden maken. Zowel Marco zelf als de medewerkers van de backoffice waren zeer goed en vlot bereikbaar voor vragen en het gehele proces werd overzichtelijk ...
Als ZZP'er met wisselvallige jaren en het aanschaffen van nieuwbouw was mijn situatie iets complexer dan normaal. Goed advies, goed uitgelegd en goed geholpen door Eline.
Dit was de tweede hypotheek die ik aanvroeg bij frits, dus ik wist al dat ik goed geholpen zou gaan worden, en dat klopte. Eduard nam alle tijd om zaken grondig uit te leggen, en de beste hypotheek voor onze situatie te vinden. Ik zou het zeker aanbevelen om via frits je hypotheek af te sluiten!
Prettige en duidelijke uitleg en goed advies
Vlot, kundig en niet onnodig ingewikkeld. Erg tevreden met Frits en onze adviseur Willem.
Mijn Frits adviseur, Niel Chauthie, heeft uitstekend geholpen door mij te ontzorgen bij het hypotheekproces en ook nog goed mee te denken over hypotheekvoorwaarden die goed passen bij mijn situatie. Door de betrokkenheid van Frits en het geduld in het proces heb ik een hypotheek met goede voorwaarde...
Niel was erg behulpzaam en reageerde snel op onze vragen. Wij vonden het nogal een stressvolle periode en Niel wist hier goed mee om te gaan. Niel dacht graag mee en gaf uitleg die goed te volgen was waardoor we samen een weloverwogen keuze hebben kunnen maken voor de hypotheekverstrekker. Wij zoude...
Via ikbenfrits heb ik samen met mijn vriendin een hypotheek afgesloten. Ik ben doorstromer, voor mijn vriendin was dit de eerste keer. We zijn uitstekend begeleid door adviseur Marcel Laros, die altijd bereikbaar was en ons op transparante en geduldige wijze door dit proces heeft heen geleid. De too...
Van tevoren weet je niet precies wat er op je afkomt als je voor het eerst een huis koopt. Bertrick heeft ervoor gezorgd dat we stap voor stap richting de definitieve hypotheekaanvraag kwamen. Door de stapsgewijze aanpak was het een overzichtelijk en duidelijk proces. Met twee drukke banen hebben we...
Perfect bijgestaan door Ananda bij de aankoop van onze zoon zijn eerste appartement. Voor ons was het alweer bijna 25 jaar geleden dat we ons huidige huis hebben gekocht en dus was het weer even zoeken. De communicatie was vanaf het eerste contact prettig en Ananda wist overal antwoord op en dacht p...
Bertrick heeft mij direct vanaf het begin van mijn zoektocht naar een huis heel fijn bijgestaan en van advies voorzien in de keuzes die er waren. Via de rekentool van Frits kon ik gemakkelijk zelf inzien of ik de financiering rond zou krijgen voor de woning die ik had bekeken, dit was erg erg prakti...
Dit was voor ons de eerste hypotheekaanvraag en Eline heeft ons super fijn geholpen. Alles wat we niet snapten/kenden heeft ze ons heel duidelijk uitgelegd en ze heeft ons super begeleid in alle stappen die we moesten doorlopen! Daarnaast was ze ook super goed bereikbaar.
Frank heeft ons heel rustig en duidelijk geadviseerd wbt een nieuwe woning en hypotheek. We waren erg tevreden over de communicatie en we raden Frank zeker aan!
We zijn ontzettend prettig geholpen door Niel. Hij heeft ons met geduld, vriendelijkheid en positiviteit hypotheekadvies gegeven, steeds goed afgestemd op onze kennis en situatie. Het is duidelijk dat hij veel actuele, inhoudelijke kennis heeft. Niel en zijn collega's reageren snel en denken goed me...
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief boordevol tips, hypotheeknieuws en aanbevelingen.