Na mijn eerste review van 09-09-2021 nam een teamlead snel contact met ons op. Hij reageerde goed, luisterde en begreep onze frustratie. Omdat er veel mis was gegaan, stortte Ikbenfrits de hypotheekkosten terug. Een heel goed en mooi gebaar. Ons vertrouwen kwam terug.
Helaas ging er na dit telefoontje en het mooie gebaar weer van alles mis. Op 1 september kregen we de sleutel van ons nieuwe huis en omdat de overdracht van ons oude huis pas eind december zou zijn, hadden we te maken met dubbele woonlasten. Wij waren in de veronderstelling dat we deze lasten hadden meegefinancierd. Steeds hadden we aangegeven dat we de lasten niet maanden konden dragen. Daarom hadden we een overbruggingshypotheek, dachten we. Wij konden echter niet beschikken over dat geld.
Volgens onze adviseur had ze nooit gezegd dat de dubbele lasten uit de overbrugging konden worden betaald. Ze stelde voor om kosteloos een onderhandse verhoging te regelen bij de bank. Een mooie geste. Dit was 8 september jl.. Na een week gaf ze aan dat het door drukte niet zou lukken om in september het geld te regelen, maar dat het zeker eind oktober geregeld zou zijn. En daarna bleef het stil.
Midden oktober zelf maar weer geïnformeerd hoe het ervoor stond. Ze was ermee bezig. Daarna volgde er snel bericht en 18 oktober was het voorstel door de bank ontvangen. De bank wilde nog wat nieuwe documenten. Snel opgestuurd. En inderdaad kwam er een 22 oktober een renteaanbod en daarna bleef het wederom stil. Weer contact gezocht met de adviseur. Volgens haar lag het bij de bank en was het daarop wachten. Gezien onze eerdere ervaring met de communicatie binnen Ikbenfrits hebben we op 29 oktober zelf contact gezocht met de bank. Zij vertelden dat ze wachtten op een bericht van Ikbenfrits. Onze adviseur heeft niet meer gereageerd op apps, telefoontjes en mail. Vandaag hebben we Ikbenfrits gemaild dat we zelf een lening hebben afgesloten. Alle vertrouwen is weg.
Na mijn eerste review van 09-09-2021 nam een teamlead snel contact met ons op. Hij reageerde goed, luisterde en begreep onze frustratie. Omdat er veel...